5 Plants Most Hated by Mosquitoes, You Must Know!

5 Plants Most Hated by Mosquitoes, You Must Know! 
Photo: iStock/John Gonzales Buenaposada

Indonesia's warm weather is very popular with mosquitoes. Even though mosquitoes have a short life span, namely around 10 days, their presence is always annoying, especially when we sleep. Mosquito bites not only cause itching but can also transmit diseases such as dengue fever and malaria. 

Currently, there are many mosquito repellent products that can be purchased on the market. But if there are already countless mosquitoes in your house, it's better for you to plant mosquito repellent plants. 

During her life, a female mosquito can lay up to five eggs, and in one clutch she can lay 100 eggs. Instead of relying on mosquito repellent products and being more wasteful, you can save more by planting some of the plants below. Apart from being able to beautify your garden at home, some of the plants below can also be added to your cooking, you know! 

SCROLL TO CONTINUE WITH CONTENT

Basil

Reporting from Jim's Mowing, Friday (23/2/2024) apart from being commonly used as an important spice in Italian cooking, basil can also ward off mosquitoes because of its fragrance. Apart from mosquitoes, this plant can also repel other pests such as flies. Basil is easy to grow, but you have to pay attention to how to care for it, basil must be kept moist and needs lots of sunlight. You can grow basil in the garden or in containers. 

Lavender

Not only beautiful but also fragrant. Lavender's fragrant aroma comes from the essential oils in its leaves. This plant, which has characteristic purple flowers, has many advantages. Lavender is a hardy plant because it is drought tolerant once established, and only requires sunlight and good drainage. Lavender can survive in a variety of climates, but grows more abundantly in warmer areas. Lavender is very suitable for those of you who want to have a garden with more diverse colors. 

Marigolds

This flower, which is characteristic of Balinese culture, is a plant that can prevent mosquitoes from entering your house. You can plant it in a pot and place it near the terrace or entrance. Marigolds come in a variety of colors such as bright yellow and dark orange. 

Sage

The strong fragrance of this herbal plant is effective in repelling mosquitoes. Plant it in a pot and place it in a place where there are lots of mosquitoes. You can also add sage to your cooking because this plant is in the same family as basil and oregano. 

Mint leaves

Reporting from Garden Design, not only mosquitoes, even flies and ants also don't like the fragrance of mint leaves. The stronger the aroma, the fewer insects will dare to come into your house. Plant mint leaves in a pot on your terrace that is easy to reach, so you can easily pick them if you want to add a mint leaf to your tea. 

Those are some plants that you can plant to repel mosquitoes. Don't forget to always maintain cleanliness in and around the house, so that your family is free from mosquitoes! 


5 Tanaman yang Paling Dibenci Nyamuk, Wajib Kamu Tahu!
Foto: iStock/John Gonzales Buenaposada

 - Cuaca Indonesia yang hangat, sangat disukai nyamuk. Walaupun nyamuk memiliki usia hidup yang pendek, yaitu sekitar 10 hari kehadirannya selalu mengganggu terutama saat kita tidur. Gigitan nyamuk tidak hanya menyebabkan gatal tapi juga bisa jadi perpindahan penyakit seperti DBD dan malaria.

Saat ini memang sudah banyak produk pengusir nyamuk yang bisa dibeli di pasaran. Tapi kalau nyamuk di rumahmu sudah tidak terhitung, lebih baik kamu menanam tanaman pengusir nyamuk.

Selama hidupnya nyamuk betina bisa bertelur hingga lima kali, dan dalam sekali bertelur dapat mengeluarkan 100 telur. Daripada bergantung pada produk pengusir nyamuk dan menjadi lebih boros, kamu bisa lebih hemat dengan menanam beberapa tumbuhan di bawah ini. Selain bisa mempercantik taman di rumahmu, beberapa tanaman di bawah ini juga bisa ditambahkan ke dalam masakanmu, lho!

SCROLL TO CONTINUE WITH CONTENT

Basil

Dilansir dari Jim's Mowing, Jumat (23/2/2024) selain biasa dipakai untuk bumbu penting dalam masakan Italia, basil juga bisa menangkal nyamuk karena wangi yang dimilikinya. Selain nyamuk, tanaman ini juga bisa mengusir hama lain seperti lalat. Basil termasuk mudah untuk ditanam, tapi kamu harus perhatikan cara perawatannya, basil harus dijaga kelembabannya dan membutuhkan sinar matahari yang banyak. Kamu bisa menanam basil di taman atau di wadah.

Lavender

Tidak hanya cantik tapi juga wangi. Wangi harum yang dimiliki lavender berasal dari minyak atsiri yang ada pada daunnya. Tanaman yang memiliki ciri khas bunga berwarna ungu ini memiliki banyak kelebihan. Lavender termasuk tanaman yang kuat karena tahan kekeringan setelah tumbuh, dan hanya membutuhkan sinar matahari dan drainase yang baik. Lavender bisa bertahan di berbagai iklim, tapi dapat tumbuh lebih subur di daerah yang lebih hangat. Lavender sangat cocok buat kamu yang mau punya taman dengan warna yang lebih beragam.

Marigold

Bunga yang menjadi ciri khas budaya Bali ini termasuk tanaman yang bisa menghalangi nyamuk masuk ke rumahmu. Kamu bisa tanam di pot dan letakkan dekat teras atau pintu masuk. Marigold memiliki beragam warna seperti kuning terang dan oren gelap.

Sage

Wangi yang kuat dari tanaman herba ini ampuh mengusir nyamuk. Tanam di dalam pot dan letakkan di tempat yang banyak nyamuk. Kamu juga bisa menambahkan sage di masakanmu karena tanaman ini masih satu rumpun dengan basil dan oregano.

Daun Mint

Dilansir dari Garden Design, tidak hanya nyamuk, bahkan lalat dan semut juga tidak suka dengan wangi dari daun mint. Semakin menyengat aromanya, semakin sedikit serangga yang berani datang ke rumahmu. Tanam daun mint dalam pot di teras rumahmu yang mudah dijangkau, agar kamu mudah memetiknya jika ingin menambahkan sehelai daun mint ke dalam teh.

Itu tadi beberapa tanaman yang bisa kamu tanam untuk mengusir nyamuk. Jangan lupa untuk selalu menjaga kebersihan di dalam dan sekitar rumah, agar keluargamu terbebas dari nyamuk!

Post a Comment

Konsultasi Bidan Kita

Previous Next

نموذج الاتصال