Woman almost lost her hearing after often using headphones while sleeping

Woman almost lost her hearing after often using headphones while sleeping
Headphones illustration. (Photo: Ian Waldie/Getty Images). 

A woman named Wang in Shandong, China, almost lost her hearing due to her bad habits. He admitted that he uses headphones every day to sleep and listen to music. 

Reporting from detikHealth, Wang admitted that he had just realized there was an irregularity in his hearing. He then decided to go to the doctor. 
After a thorough examination, doctors concluded that he had permanent neurological hearing damage in his left ear. When asked about the possible cause, Wang recalled his nightly habit of sleeping with headphones on for two years. 

SCROLL TO CONTINUE WITH CONTENT

The director of ENT at the hospital, Li Tao, attributed Wang's hearing loss to long-term use of headphones. 

"Even if you don't listen at high volume, continuous exposure to music over a long period of time causes permanent damage," said the doctor, quoted by News 18, Monday (18/3). 
Fortunately, Wang's damage only occurred to his left ear. So, Wang could replace it with a hearing aid. 
Tao points out the importance of living the '60' principle to prevent similar problems. In principle, Tao advises against using headphones or listening to loud music for more than 60 minutes. 
He also suggests avoiding exposure to environments louder than 60 decibels for long periods. Additionally, they recommend keeping the volume of sound-generating devices below 60 percent. 

Wang's case is a warning that highlights the potential risks associated with prolonged use of headphones, even at only moderate volume. 
Therefore, doctors advised Wang and people who have similar habits to no longer sleep with headphones or earphones. Even if the device is used with the smallest sound. 

Wanita Ini Nyaris Kehilangan Pendengaran usai Kerap Pakai Headphone saat Tidur
Ilustrasi headphone. (Foto: Ian Waldie/Getty Images).

Seorang wanita bernama Wang di Shandong, China, nyaris kehilangan pendengaran imbas dari kebiasaan buruknya. Dia mengaku saban hari memakai headphone untuk bisa tidur dan mendengarkan musik.

Dilansir dari detikHealth, Wang mengaku baru menyadari ada ketidakberesan pada pendengarannya. Dia lalu memutuskan untuk pergi ke dokter.
Setelah diperiksa secara menyeluruh, dokter menyimpulkan bahwa dia mengalami kerusakan pendengaran neurologis permanen di telinga kirinya. Saat ditanya tentang kemungkinan penyebabnya, Wang mengingat kebiasaan malamnya yaitu tertidur dengan headphone yang sudah dilakukan selama dua tahun.

SCROLL TO CONTINUE WITH CONTENT

Direktur THT di rumah sakit, Li Tao, menghubungkan gangguan pendengaran yang dialami Wang dengan penggunaan headphone dalam waktu lama.

"Meskipun tidak mendengarkan dengan volume tinggi, paparan musik secara terus menerus dalam jangka waktu lama menyebabkan kerusakan permanen," kata dokter yang dikutip dari News 18, Senin (18/3).
Untungnya, kerusakan yang dialami Wang hanya terjadi pada telinga kirinya. Sehingga, Wang bisa menggantinya dengan alat bantu dengar.
Tao menunjukkan pentingnya menjalani prinsip '60' untuk mencegah masalah serupa. Dalam prinsipnya, Tao menyarankan agar tidak menggunakan headphone atau mendengarkan musik keras selama lebih dari 60 menit.
Ia juga menyarankan untuk menghindari paparan lingkungan yang lebih keras dari 60 desibel untuk waktu yang lama. Selain itu, mereka merekomendasikan untuk menjaga volume perangkat penghasil suara di bawah 60 persen.

Kasus Wang ini menjadi sebuah peringatan yang menyoroti potensi risiko terkait dengan penggunaan headphone dalam waktu lama, bahkan hanya dengan volume sedang.
Maka dari itu, dokter menyarankan Wang dan orang-orang yang memiliki kebiasaan serupa untuk tidak lagi tidur dengan headphone atau earphone. Meski perangkat itu digunakan dengan suara yang terkecil sekalipun.

Post a Comment

Konsultasi Bidan Kita

Previous Next

نموذج الاتصال